2016. már 17.

Bukás, avagy hibázni buli :D

írta: gagi10
Bukás, avagy hibázni buli :D

Már régóta szerettem volna írni a bukásról, hibázásról néhány gondolatot. Azért is, mert véleményem szerint a bukásnak nagyon sok pozitív oldala van. Szerintem erre egyre több és több ember döbben rá. Ahogy látom a bukás a siker természetes velejárója. Ha megpróbáljuk és nem adjuk fel a célunkat, a siker nem marad el.

Elolvastam néhány cikket a témával kapcsolatban és az egyik ilyenben bukkantam rá Thomas A. Edison híres mondatára: “Soha nem buktam el, csupán találtam 10.000 variációt, ami nem működik.”

Hát nem csodálatos? Az egész csak a különböző megközelítésről szól. Ebben a felfogásban a bukás csak akkor létezik, ha feladod a célod. Amíg nem adod fel, addig biztos lehetsz a sikerben, addig csak siker van.

Még a Beatles is elbukott a kezdetekben. Amikor először mutatták meg a felvételeiket 1962-ben, a Decca Records elutasította őket.

Én is nagyon sokszor hibáztam, “elbuktam”, de cseppet sem bánom többé. Sőt! Igazán értékelem azokat a tapasztalatokat, amiket akkor szereztem. Mind lehetőséget adott nekem arra, hogy emberibb legyek és elfogadjam az emberi létezés nehézségeit.

Gondolj bele amikor gyerek voltál és járni tanultál. Hányszor estél el? Felálltál, vagy egyszerűen feladtad és nem próbálkoztál többé? Feltételezem felálltál és meg sem fordult a fejedben, hogy a földön maradj. Még csak nem is tudtad mit jelent a bukás szó.

Azt gondolom, hogy a bukás még vicces is tud lenni. Gyakran milyen jókat tudunk nevetni a hibáinkon. Egyfajta cukiság társul a tanulási időszakokhoz. Általában megbecsüljük azokat, akik valami jobbra törekszenek, még akkor is, amikor az elején ügyetlenkednek. Nem csak megbecsüljük őket, de egyfajta kedves szimpátiát váltanak ki belőlünk. Például amikor egy új nyelvet tanulunk. Rengeteg hibát ejtünk, az anyanyelvűek ezt még sem bosszankodva fogják fel, inkább aranyosnak találják.

Szóval ha még soha nem buktál el, akkor szívből ajánlom, hogy próbáld ki! Ha már elbuktál egyszer, vagy többször és rosszul érezted magad miatta, akkor szívből ajánlom, hogy nevess rajta! Ha már elbuktál egyszer, vagy többször és jót nevettél rajta, akkor szívből ajánlom, hogy folytasd! :)

 

failure-is-a-path-to-success.png

Szólj hozzá

hiba élet bukás fejlődés nevetés